ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تولد دوباره موسیقی سهیل نفیسی با آلبوم طرح نو

تولد دوباره موسیقی سهیل نفیسی با آلبوم طرح نو

http://winplay.ir/wp-content/uploads/2016/12/S_Nafissi_concert432.jpg

تازه‌ترین آلبوم سهیل نفیسی با عنوان «طرح نو» دوشنبه ۲۹ آذر ماه با حضور پرتعداد طرفداران این خواننده و نوازنده در کافه شناخت تهران رونمایی شد.

افشین معصومی مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» و تهیه‌کننده آلبوم «طرح نو» در ابتدای این مراسم گفت: «من شخص سهیل نفیسی را مدت کوتاهی است که می‌شناسم اما با آثارش سالیان زیادی است که آشنا هستم و همواره به عنوان یک مخاطب دنبال کارهای این هنرمند بودم. اما از وقتی که در عرصه موسیقی مشغول به فعالیت شدم همواره دوست داشتم کاری از او را منتشر کنم.»

این تهیه‌کننده همچنین گفت: «متاسفانه در روزهایی هستیم که کارهای خوب در عرصه موسیقی کمتر از قبل شنیده می‌شود اما خدا را شاکرم که این موقعیت به دست آمد تا بتوانیم آلبوم «طرح نو» را به سرانجام برسانیم و امروز در خدمت شما عزیزان از اثری رونمایی کنیم که بدون هیچ تردیدی جزو یکی از بهترین آثار موسیقایی این ماه‌های نشر موسیقی است.»

سهیل نفیسی خواننده و آهنگساز آلبوم «طرح نو» نیز در این مراسم رونمایی بیان کرد: «بیش از پنج سال است که از انتشار آلبوم «ترانه‌های جنوب» می‌گذرد و امشب فرصت دوباره‌ای است که به رویاهایم برسم و با انتشار آلبوم «طرح نو» در خدمت شما عزیزان باشم. این پنج سال فرصت بسیار مناسبی بود که روی اشعار حافظ متمرکز و به او نزدیک‌تر شوم. به اعتقاد من اشعار حافظ فقط در حد یک غزل نیست چرا که جدا از مفهوم و محتوای بسیار ارزشمندی که برای من داشت، روی ملودی‌ها و ساز زدنم تاثیر زیادی گذاشت. به هر حال مراسم رونمایی امشب یک تولد دوباره برای موسیقی کوچک من است که امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.»
http://winplay.ir/wp-content/uploads/2016/12/ssss.jpg
این هنرمند باسابقه ادامه داد: «آلبوم‌های موسیقی در سال‌هایی منتشر می‌شود که متاسفانه بدنه صنعت موسیقی کشور بیش از همه وقت بیمارگونه و شکننده شده، به طوری که کپی شدن‌های غیر مجاز بدون در نظر گرفتن هیچ یک از مولفه‌های مادی و معنوی، فضای موجود را تحت تاثیر قرار داده که چندان راضی‌کننده نیست. البته شاید این اتفاق، اتفاق عجیبی نباشد اما شرایط را به سمتی هدایت کرده که صنعت موسیقی در ایران بسیار آسیب پذیر شده است.»

این خواننده و آهنگساز در پایان صحبت‌های خود گفت: «امیدوارم روزی متوجه باشیم که خرید یک سی‌دی از فروشگاه‌های شهر کتاب و مجموعه‌های عرضه محصولات فرهنگی هنری چقدر بهتر از کپی کردن غیر مجاز است. باور کنید همه‌ی موسیقی فوری شنیدن نیست، بلکه لطف خریدن یک آلبوم موسیقی کار قشنگی است که باید آن را تبدیل به یک عادت کنیم. به هر ترتیب امیدوارم رونمایی از این آلبوم مبارک همه ما باشد چرا که در این روزها حافظ خواندن فرصت مغتنمی است.»

آلبوم «طرح نو» به آهنگسازی و خوانندگی سهیل نفیسی و نوازندگی مازیار خواجیان (گیتار باس)، حسین کمانی (گیتار دوم) و محمدرضا اصغری (کنترباس، ملودیکا، فلوت و پرکاشن) از امروز (سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵) در تهران و شهرهای مختلف کشور توزیع شده است.

تولد دوباره موسیقی سهیل نفیسی با آلبوم طرح نو