اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری کنسرت «این حال خوب من است…» علیرضا عصار در تهران

برگزاری کنسرت «این حال خوب من است…» علیرضا عصار در تهران

http://winplay.ir/wp-content/uploads/2017/01/EV5A2045.jpg

 

نخستین شب از کنسرت خواننده آلبوم «نهان مکن» شامگاه پنجم دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، علیرضا عصار در حالی پس از حدود هفت سال در تهران روی صحنه رفت که دوستداران این خواننده با استقبال از این اجرا باعث شدند که کنسرت او در چهار شب در تهران روی صحنه برود. علیرضا عصار که با قطعه «قدسیان آسمان» روی صحنه آمد، پس از اتمام این قطعه رو به حاضرین گفت: «بیش از شش سال برای این لحظه خودم را آماده می کردم که چه بگویم و با چه کلماتی احساسم را بیان کنم. ولی متاسفانه این روزها در تهران اتفاقاتی تلخ و ناگواررخ داده که باعث شده همه‌مان غم بزرگی در سینه داشته باشیم.»

عصار با اشاره به فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران افزود: «اتفاقاتی که در روزهای گذشته رخ داده باعث شد امروز همه با شرایط خاصی کنار هم باشیم و این قطعه که در ابتدای برنامه آنرا خواندم، در اصل برای امیرالمومنین(ع) ساخته شده است. ولی در همه این سالها این قطعه برای بسیاری از پهلوانان مصداق داشته و می شود آنرا برای خیلی از پهلوانان و قهرمانان کشور خواند.»

عصار خاطر نشان کرد: «هرگز آدم سیاسی نبوده و نیستم و اصلا علاقه‌ای هم به این فضاها ندارم و همیشه با زبان موسیقی حرفم را زده‌ام. قهرمانان ما افرادی هستند که در هشت سال دفاع مقدس برای این مملکت جنگیده‌اند و از آن دفاع کرده‌اند و همین آتشنشان قطعا قهرمانان این روزهای ما هستند. می‌خواهم از طرف خودم و شما قطعه‌ای که اجرا شد را به این بچه های شجاع و جسور تقدیم کنیم و ۳۰ ثانیه به احترام بزرگی شان همه با هم سکوت کنیم.»

  • * جای خالی دو نفر

پس از سی ثانیه سکوت، عصار قطعه «انسانم آرزوست» را خواند ودر ادامه نوبت به قطعه پرطرفدار این خواننده رسید و «عشق الهی» با همخوانی حضار در سالن اجرا شد. پس از اجرای دو قطعه دیگر یکی از حاصرین در سالن نام «فواد حجازی » را در سالن فریاد زد که عصار در این لحظه گفت: «بله امشب قطعا جای ایشان بسیار خالی است و همان قدری که برای خودم امیدوارم بتوانم اتفاقات خوب قبلی را تکرار کنم، برای ایشان هم در همه مراحل کاری و زندگی شان آرزوی موفقیت دارم.»

عصار پیش از اجرای قطعه «حال من بی تو» با معرفی «بابک روزبه» (ترانه سرای این اثر) گفت: «سالها پیش این قطعه را ساختیم که یکی از پل‌های ارتباطی من و شما شد و امروز با تاسفی از اعماق قلبم یاد یک نفر را که دیگر در بین ما نیست گرامی می‌دارم. یادم هست وقتی این قطعه را روی سن می‌خواندم، همیشه برمی‌گشتم و به هم نگاه می‌کردیم و این خاطرات هرگز از ذهن و قلب من بیرون نخواهند رفت. شاهرخ پورمیامین هرچند دیگر در بین ما نیست ولی ایمان دارم که روحش در سالن هست و با ما این قطعه را همخوانی خواهد کرد.»

  • * غافلگیری ویژه

عصار در میانه برنامه اش به یک باره و در غافلگیری سالن، از امید نعمتی دعوت کرد روی صحنه بیاید و خواننده گروه پالت با لبخند همیشگی خود روی سن حاضر شد و قطعه «ای عاشقان» را با عصار به صورت دو صدائه همخوانی کردند. اتفاقی که با استقبال حاضرین در سالن همراه شد و پس از اجرای این قطعه امید نعمتی در سخنانی کوتاه پیش از ترک سن گفت: «واقعا برای من افتخاری بود که امشب با یکی از اسطوره های نوجوانی‌ام روی صحنه بخوانم. کسی که همه ما از ایشان در یک دوره خاطره انگیز تاثیرپذیری ویژه‌ای داشتم و واقعا انرژی و حال خوبی دارم و دم شان همیشه گرم.»

اجرای چند قطعه دیگر که در بخشی از آنها خود عصار پشت پیانو نشست و خواند، دیگر بخش های این کنسرت را تشکیل می دادند. این خواننده در ادامه گفت: «اثر بعدی از قطعات جدید من با ترانه ای از روزبه بمانی است که قرار است به زودی در آلبوم جدید من منتشر شود.» این اثر جدید که شعرش در نقد برخی رفتارهای اجتماعی حاکم در جامعه بود، با استقبال حاضرین در سالن رو به رو شد سپس عصار با جملات تندش پیش از اجرای قطعه «خیابان خواب‌ها» بار دیگر انتقاداتی را به برخی اتفاقات اجتماعی روانه کرد و گفت: «این قطعه را به هموطنانی تقدیم می کنیم که در سرزمینی با این همه ثروت، در گورها می‌خوابند. مردمی که شریف‌اند و روزی ۱۸ ساعت برای یک زندگی عادی کار می کنند.»

  • * یک چهره ویژه

خواننده آلبوم «محتسب» در ادامه به مقابل سن رفت و گفت: «امشب مفتخرم یکی از مفاخر موسیقی ایرانی و جهان را که سابقه همکاری موفقیت آمیزی را هم با هم داشتیم، به شما معرفی کنم که حضورشان در کنسرت من برایم بسیار خوشایند است. ایشان بدون شک استاد همه ما هستند و خوشحالم که امشب پذیرای حضورشان هستیم، جناب آقای شهرداد روحانی…» تمام جمعیت حاضر در سالن به صورت ایستاده به تشویق شهرداد روحانی پرداختند و عصار در ادامه برنامه اش یکی از قطعه آلبوم «نهان مکن» را که با همکاری این موزیسین جهانی تهیه و تولید کرده بود را اجرا کرد. عصار در اواخر کنسرتش نیز گفت: «این را از ته قلبم به شما می‌گویم که امشب شب بزرگ زندگی من بعد از این همه سال بود و واقعا به داشتن مخاطبینی تا این حد فرهیخته و بزرگوار، افتخار می‌کنم.»

اجرای قطعه «خیال نکن نباشی» که پرطرفدارترین قطعه عصار در بین دوستدارانش است، با تنظیمی جدید – و بدون حضور ساز ساکسیفون! –  پایان بخش اجرای نخستین شب کنسرت عصار در تهران بود که در شب سرد و برفی تهران روی صحنه رفت. رهبری ارکستر علیرضا عصار در این کنسرت به عهده پویا نیک‌پور بود که نوازنده‌های سرشناسی چون همایون نصیری، دارا دارایی، آرش پژن مقدم، ماکان حافظی، حسام متولی، امین شهابی، مهرداد و میلاد عالمی و… در این ارکستر ساز می زدند و اعضای گروه «دنگ شو» و «محمد علی بهمنی» نیز ازدیگر چهره های سرشناس حاضر در این کنسرت بودند.

همچنین گروه کر «نامیرا» به سرپرستی فرهاد هراتی نیز در این کنسرت در کنار عصار به هنرنمایی پرداختند.

کنسرت علیرضا عصار تحت امتیاز موسسه «آوای هنر» و به تهیه کنندگی «محمد جلیل‌پور» برگزار شد و این کنسرت در تاریخ ۶ و ۷ و ۸ بهمن نیزدر سالن میلاد نمایشگاه بین المللی روی صحنه خواهد رفت. سری اول عکس‌های سایت موسیقی ما از این اجرا را اینجا ببنید و پکیج کامل عکس‌های این کنسرت روز شنبه منتشر خواهد شد.

برگزاری کنسرت «این حال خوب من است…» علیرضا عصار در تهران